در این مطلب در مورد چگونگی افتتاح حساب در بازار فارکس توضیحی ارائه نمی کنیم. این مطلب بیان می کند که افتتاح حساب در یک بروکر بازار فارکس در کل چه مفهومی دارد و فرایند کلی آن چیست. چگونگی و مراحل جزئی افتتاح حساب بسته به بروکر (کارگزار) شما متغیر است اما به صورت کلی همه از یک روال منطقی پیروی می کنند

افتتاح حساب واقعی فارکس به این معناست که مشتری اطلاعات و مدارکی را برای معرفی خود به یک شرکت کارگزاری ارائه می کند. معمولا این کار از طریق فرم های آنلاین انجام می شود. پس از ثبت اطلاعات منجمله نام و ایمیل و تلفن و مدارک شناسایی و … یک شماره حساب معاملاتی به شما اختصاص داده می شود. تا اینجا شما یک حساب معاملاتی نزد کارگزار دارید که موجودی آن صفر است.

سپس جهت انجام معاملات می بایست یک مقدار وجه به عنوان سپرده یا سرمایه در حساب معاملاتی شما موجود باشد تا دستورات معاملاتی که شما به صورت آنلاین به کارگزار ارسال می کنید، از محل آن سرمایه اجرا شوند. یعنی دستورات خرید و فروش شما، از محل این سپرده انجام خواهد شد.

به عمل واریز سرمایه (دلاری) به حساب معاملاتی در اصطلاح شارژ حساب، یا دیپازیت هم گفته می شود. برای واریز سرمایه به حساب راه های مختلفی وجود دارد. اما در حال حاضر سریعترین و به صرفه ترین شیوه ممکن استفاده از خدمات واریز و برداشت ریالی ایران بورس آنلاین می باشد که مطالب مربوط به آن را می توانید در این صفحه مطالعه کنید.

پس از اینکه حساب خودتان را شارژ کردید، شما یک حساب معاملاتی آماده برای معامله در کارگزاری مورد نظرتان دارید و در هر لحظه از شبانه روز و در هر نقطه جغرافیایی می توانید به صورت آنلاین دستورات معاملاتی خودتان را به صورت آنلاین برای کارگزار ارسال کنید.

شما دستورات معاملاتی را از طریق نرم افزار معاملاتی کارگزار ارسال می کنید و دستورات شما معمولا در زمان یک ثانیه اجرا می شوند. این نرم افزار معاملاتی را “پلتفرم معاملاتی” یا “سکوی معاملاتی” نیز می نامند. معمولا تمام کارگزاری ها از نرم افزار متاتریدر استفاده می کنند که مطالب مربوط به آن را می توانید در این صفحه مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمای گام به گام ثبت نام و افتتاح حساب فارکس این فرم را تکمیل کنید.  پس از تکمیل این فرم راهنمای افتتاح حساب بلافاصله برای شما ایمیل می شود.


سوالات مرتبط