هجینگ یا هج کردن Hedge مفهوم وسیعی است که در معنای کلی به پوشش ریسک اشاره دارد.

هجینگ یا هج کردن چیست؟ Hedging

هجینگ یا هج کردن Hedge مفهوم وسیعی است که در معنای کلی به پوشش ریسک اشاره دارد. اما در بازار فارکس و بین تریدرهای معمولی، به معنای باز کردن دو یا چند معامله (پوزیشن) در دو جهت عکس بر روی نماد یا یک جفت ارز است.

کاربرد هج کردن چیست؟ Hedge

معمولا هج کردن یا هجینگ برای محافظت حساب یا معامله از نوسانات شدید و مقطعی بازار انجام می شود.

یک مثال از هج کردن یا هجینگ بزنید.

مثلا شما یک معامله یا پوزیشن روی جفت ارز یورو به دلار دارید (مثلا پوزیشن فروش) و قرار است خبر مهمی روی این جفت ارز تاثیر بگذارد. در این هنگام برخی افراد یک معامله عکس با همان حجم (در این مثال پوزیشن خرید) انجام می دهند که نوسانات شدید بازار در سود و زیان آنها تاثیری نگذارد. بعد از گذشتن بازار از نوسانات شدید معامله معکوس را می بندند. این مثال یکی از کاربردهای هجینگ Hedging (به معنای مصطلح در بین تریدرها) است.

چگونه می توان همه معاملات یا پوزیشن های هج شده را همزمان بست؟

اگر معاملات شما در خلاف جهت یکدیگر باشند، متاتریدر دستوری دارد به نام multiple close by که با آن می توانید معاملات هج شده (معاملات در خلاف جهت) را در یک لحظه ببندید. روی شماره تیکت معامله در لیست Trade متاتریدر دابل کلیک کنید، پنجره مربوط به ویرایش یا بستن معامله باز می شود. از قسمت Type می توانید دستور multiple close by را انتخاب کنید. پس از آن لیستی از پوزیشن های جهت مخالف پوزیشنی که انتخاب کرده اید باز می شود تا پوزیشن های هج شده ای که مایلید همزمان با این پوزیشن بسته شود را انتخاب نمایید.

در کدام حساب امکان هج کردن (هجینگ) وجود دارد؟

برای مطالعه در مورد اینکه کدام حساب در فیبوگروپ امکان هجینگ دارد اینجا کلیک کنید.


سوالات مرتبط